reklamy na tablecie

Czym właściwie jest fotografia reklamowa?

Od wieków wiadomo, że obrazy działają na naszą psychikę bardziej sugestywnie niż słowa. Istnieje nawet często powtarzane tradycyjne chińskie przysłowie, które mówi, że „jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. Wynika to z tego, że ludzie są wzrokowcami. Wzrok jest jednym z najważniejszych zmysłów, jakim posługujemy się w naszym codziennym życiu. Szybko oceniamy obrazy, które docierają do naszych oczu i wyrabiamy sobie opinię na temat przedstawionych na nich elementów. Obrazy mogą nas zachwycać albo wręcz przeciwnie – odstraszać. Z tego powodu fotografia reklamowa w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotną częścią biznesu.

W jaki sposób dobre fotografie wpływają na biznes?

Dobre fotografie reklamowe są dziś prawdziwą dźwignią handlu. Coraz więcej ludzi robi zakupy przez Internet, a więc nie ma bezpośredniego kontaktu z zakupywanym towarem. Chcąc ocenić jakość produktu oraz jego atrakcyjność, internetowy klient korzysta ze zdjęć. Z najnowszych badań rynku e-commerce wynika, że większość użytkowników przeszukuje Internet pod kątem treści graficznych (około 62%), a gdy napotka interesujące zdjęcie – decyduje się na zakupy. Dodatkowo udowodniono, że nasze mózgi o wiele lepiej zapamiętują obrazy od słów. Czynniki te sprawiają, że fotografia reklamowa jest jedną z najważniejszych spraw we współczesnym handlu. Może ona bowiem mieć ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży towarów bądź usług oraz pozytywne budowanie wizerunku marki.

Czym jest fotografia reklamowa?

Pod pojęciem fotografii reklamowej kryją się różne rodzaje zdjęć. Łączy je jednak cel przyświecający ich realizacji – chęć zwiększenia sprzedaży produktu bądź usługi oraz efektywna promocja oferowanych towarów. Muszą być to ujęcia wyraźne, przedstawiające wszystkie szczegóły oferowanego towaru i ukazujące go w korzystnym świetle. Zdjęcia reklamowe mogą więc być bardzo precyzyjne, nastawione głównie na cele informacyjne – klient może na nich zobaczyć wszystkie detale produktu i poczuć się tak, jakby niemal trzymał go we własnych rękach. Mogą być to także przemyślane i  dobrze skomponowane ujęcia, które pokazują dany produkt w oryginalny i interesujący sposób, co wywołuje konkretne emocje oraz skojarzenia, zachęcając klientów do dokonania zakupów. 

Dobra fotografia reklamowa nie może pozostawiać odbiorców bez wywoływania w nich różnych uczuć. Powinna oddziaływać na ich psychikę, budzić zamierzone skojarzenia oraz budować wizerunek danej marki. Często zdjęcia tego typu są zestawiane ze sloganami reklamowymi, dlatego muszą razem z nim kreować spójny przekaz. Ich głównym zadaniem jest przyciąganie uwagi, zapadanie w pamięć i wzbudzanie pozytywnych odczuć. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli utożsamić się z produktem i zapałają chęcią jego nabycia.

Jakie są rodzaje fotografii reklamowej?


• Fotografia produktowa
Zdjęcia produktowe to doskonały sposób na atrakcyjną prezentację oferowanych przez daną firmę produktów. Mogą być one wykorzystywane na stronach internetowych, w sklepach internetowych, w katalogach, broszurach reklamowych, gazetkach albo na billboardach. Ich głównym zadaniem jest rzetelne i wierne odwzorowanie fotografowanych przedmiotów. Wykonując takie zdjęcia, najważniejsze jest jak najlepsze oddanie kształtów danej rzeczy, jej kolorów oraz faktury. Muszą być to przejrzyste, ostre i jasne ujęcia, dzięki czemu szybko wpadają w oko potencjalnym klientom i są zapisywane w ich pamięci. Kompozycja takich zdjęć jest prosta, czytelna, najczęściej wykonuje się je z poprawnym, cieniowym oświetleniem na jednolitym tle albo bezcieniowo na białym tle, dzięki czemu wyeliminowane są wszelkie odbicia i refleksy.

• Fotografia 360°
Ten specyficzny rodzaj fotografii produktowej pozwala ukazać produkt z każdej strony. Prezentacja towaru jest ruchoma i obrotowa, dzięki czemu można dokładnie obejrzeć daną rzecz. Klient ma poczucie, jakby sam obracał przedmiot w ręku i oglądał go z każdej strony. To doskonała propozycja dla sklepów internetowych.

• Fotografia kreatywna
Tego rodzaju zdjęcia prezentują produkt w nieco bardziej wyszukany sposób. Kompozycja fotografii kreatywnych jest przemyślana i optymalnie dopasowana do charakteru przedstawianej rzeczy. Wykorzystuje się tu zatem dodatkowe rekwizyty, specjalne tła, a także efekty świetlne. Najważniejsze jest indywidualne podejście do produktu, dzięki czemu powstają niepowtarzalne aranżacje doskonale oddające specyfikę i atrakcyjność prezentowanego produktu. Tego typu zdjęcia najlepiej sprawdzają się w katalogach, magazynach, czasopismach oraz na billboardach.

Przewiń do góry