Termin packshot, dla wielu osób, szczególnie niezwiązanych z branżą fotograficzną oraz marketingową może być całkowicie niezrozumiały. Sama nazwa może zasugerować znaczenie, ale zazwyczaj ciężko jest połączyć ją z tym, czym faktycznie jest.
Sam packshot jest formą reklamy, zazwyczaj internetowej, która przedstawia dany produkt w sposób statyczny lub ruchomy.
Czym charakteryzuje się packshot?
Najczęściej, tego typu forma fotografii (a niekiedy nawet filmu) przedstawia produkt na białym lub jasnym tle, w taki sposób, aby obraz był możliwie najbardziej rzeczywisty i podkreślał wszystkie zalety, które mogą być atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Na tego typu zdjęciu prezentowany przedmiot jest ustawiany w najkorzystniejszym ułożeniu. Packshoty charakteryzuje także precyzyjne oświetlenie eliminujące niechciane bliki. Ten zabieg uwypukla wszelkie tekstury oraz faktury przedstawianego produktu, co podkreśla jego jakość i przyciąga uwagę.
Jednym z rodzajów packshotów, są ,,zdjęcia na manekinach typu duch’’. Wykorzystuje się je do reklamy produktów odzieżowych. Charakteryzuje je to, że ubranie jest założone na manekina lub modela, który nie jest widoczny na zdjęciu. W efekcie powstaje rzeczywisty obraz, który uwzględnia fakturę, sposób ułożenia oraz wszystkie proporcje przedstawianego produktu.
Packshoty – zastosowanie w praktyce
Packshoty, jako forma fotografii produktowej, która z powodzeniem wykorzystywana jest w reklamie. Zazwyczaj tego typu zdjęcia można zauważyć na stronach sklepów internetowych, na portalach aukcyjnych, w mediach społecznościowych, w telewizji oraz na ulotkach, a także w gazetach ofertowych.
Packshoty bez wątpienia zrewolucjonizowały świat reklamy, szczególnie tej internetowej. Dzięki ciekawemu sposobowi przedstawienia przedmiotu, grze światłem, które uwypukla wszystkie faktury oraz kształt, osiągnęły tak wielki sukces. Packshoty rzetelnie oddają prawdziwą naturę przedmiotu i jednocześnie przyciągają uwagę klientów.